A CogniPlusról

CogniPlus

Tapasztalatok a CogniPlusról

Matyi, 6 éves, ADHD

Matyinál 16 alkalmas CogniPlus figyelemfejlesztés után a következő változások voltak megfigyelhetők:

" Korábban jellemző volt rá, hogy a figyelmével problémák voltak, gyakran elkalandozott vagy félbehagyta a feladatot, összecsapta a munkáját. Mozgékony gyerek, sokat ugrándozik, itt az ülés alatt is fel-alá járkált, nehezen tudott egy helyben maradni. Figyelme nehezen volt rögzíthető, gyakran kellett nevén szólítani, mire odafigyelt, a beszélgetés során is többször közbevágott. A fejlesztést követően már sokkal figyelmesebb iskolai dolgaira; nem felejti el a leckét, az üzenőt megmutatni; rákérdez anyánál, hogy mit üzent a tanító néni; könnyebben lehet leültetni gyakorolni; kevesebb hibával dolgozik; gyorsabban megy az otthoni tanulás. "

Ricsóy Márta, gyógypedagógus, Vadaskert

 

Dani, 8 éves, figyelemzavar

Dani esetében figyelemfejlesztés és az írásképe javítása volt a fókuszban a CogniPlus segítségével.

"Jellemző volt rá, hogy mindig kellett a kezébe valami, pl. az iskolába menet a buszon szívószál. Állandóan izgett-mozgott még evés közben is.  A terápia hatására sokkal nyugodtabb lett. Már nem kell szívószál a kezébe. A figyelme nagyon sokat változott, sokkal tovább képes koncentrálni. Az iskolában is sokkal jobb eredményeket ér el. Meglett az első ötösünk nyelvtanból, azelőtt négyes jegy volt a legjobb. Tanulni is tovább tudunk, sokkal jobban figyel. Az önbizalma is megerősödött."

Dani édesanyja, Mikó Ágnes, gyógypedagógus

Timi, 8 éves, figyelemzavar

„Timi figyelemzavara miatt részesült CogniPlus fejlesztésben. Korábban nagyon nehezen ment neki a szövegértés, mert nem tudta megjegyezni az olvasott vagy hallott szöveget, utasításokat és a házi feladat írásánál sem tudott 15-20 percnél tovább figyelni. 16 alkalmas fejlesztés után már a szülők és a tanítók által is látható volt a javulás nála ezeken a területeken.”

Körmöczy-Pincz Petra, tanulási terapeuta

Tomi, 6 éves, iskolaéretlenség

„Tomi most készül iskolába, a szakszolgálat javasolta a vizuális és auditív emlékezetének fejlesztését, mert az iskola érettségi vizsgálaton többek között ez is problémás terület volt számára. A CogniPlust egy csoportos iskola előkészítő program mellett használjuk nála. A fejlesztés óta láthatóan fejlődött a memóriája, és mostanában gyorsabban reagál az utasításokra és feladatokra mint korábban, és mint a többiek a csoportban.”

Körmöczy-Pincz Petra, tanulási terapeuta

Ádám, 11 éves, figyelem- és memóriaproblémák

"Miután a tanítónő jelezte és a szülő is tapasztalta, hogy Ádámnak problémái vannak az összetettebb szövegek memorizálásával, CogniPlus tréninget javasoltam nekik. Korábban többszöri ismétlés hatására sem tudta a verseket megjegyezni, de miután elkezdtük a fejlesztést, meglepően gyorsan és pontosan sikerült megtanulnia új szövegeket. Közben az írásában is jelentős javulást észleltünk. A CogniPlus terápia előtt több terápiás módszert is kipróbáltak, de a szülők szerint egyiknek sem volt ilyen jótékony hatása Ádám figyelmére, helyesírására, fonológiai tudatosságára."

Imre Erika, fejlesztőpedagógus

Karcsi, 11 éves, értelmileg akadályozott

„Karcsival fél éven át használtuk a CogniPlust és nagyon látványos a változás. Mikor hozzám került, akkor középsúlyos értelmi fogyatékos gyermekek osztályába járt, 5. osztályos tanulóként, nem tudott sem írni, sem olvasni, és úgy nézett ki, hogy innen is egy foglalkoztatóba kerül, mivel nem fejlődött semmit. Egy év telt el és azóta tud írni, olvasni, számolni, kitűnő lett a bizonyítványa is. Ennek köszönhetően a 6. osztályt kihagyva szeptembertől középsúlyos, de 7. osztályos gyerekekkel fog együtt járni. Ebben nagyon nagy szerepe volt a figyelem és munkamemória fejlesztésének.”

Pieke Noémi, gyógypedagógus, pszichopedagógus

Klári néni, Alzheimer-kórral, Sclerosis multiplex, pánikbetegség

„Klári néni Alzheimer-kórral, Sclerosis multiplex-szel és pánikbetegséggel diagnosztizált hölgy. Amikor hozzám érkezett, a tünetei igen erősek voltak. Elkezdtem vele CogniPlus tréningekkel fejlesztést végezni. Idővel a változás annyira látványossá vált, hogy a háziorvosa is megkérdezte tőle, hogy mi történt vele, amitől ennyivel jobban van. Jó érzés volt azt hallani tőle, hogy a fejlesztésre hivatkozott a válaszában.”

Imre Erika, fejlesztőpedagógus

Teri néni, demencia, lehangoltság

„Teri néni az utóbbi időben demenciával kezdett küszködni és emellé lehangoltság is társult. A CogniPlus figyelem- és memóriafejlesztő programjait kezdtem nála használni, hogy a kognitív képességeinek a romlását javítani tudjam velük. A változás látványos volt, azóta jelentősen javult a kedélyállapota – ami egy közvetett haszna lehet a fejlesztésnek – és a koncentrációs képessége és memóriája is fejlődött.”

Imre Erika, fejlesztőpedagógus

Robika, 5 éves, hallássérült kisfiú

"Robika hátrányos helyzete miatt költségmentes CogniPlus fejlesztésben részesült. Szurdopedagógusával és szüleivel egyeztetve az auditív figyelmének fejlesztését céloztuk meg. Az első 16 alkalom során lassabb tempójú, de fokozatos fejlődés mutatkozott. Ezután 6 hét szünetet tartottunk. Már ekkor érkeztek pozitív visszajelzések a terápia sikerességével kapcsolatban. A második 16 alkalom során a program eredményei alapján Robika auditív fókuszált figyelme nagymértékben fejlődött. Szülei szerint sokkal hamarabb felfigyel a beszédhangokra is, egyre több dolgot megért. Pedagógusai elmondása alapján hosszabb ideig tud a feladatokra koncentrálni, könnyebben bevonható az óvodai fejlesztő foglakozásokba."

Körmöczy-Pincz Petra, tanulási terapeuta

Zsanett, 12 éves, tanulási zavar

"Zsanett felső tagozatos nagylány, aki eredetileg csoportos tanulásmódszertan foglalkozásra kezdett hozzám járni. Édesanyjával történt beszélgetésünk és a csoportos órák alkalmával egyre inkább körvonalazódott, hogy munkamemória problémák állhatnak tanulással kapcsolatos kudarcai mögött. Zsani évek óta rendszeresen járt korrepetálásokra, s mivel ezek jelentős és tartós változást nem hoztak, így kétkedve vágott bele a Cogniba is. A tréning után Zsani saját bevallása szerint kevesebb időt töltött délután az íróasztal mellett, sokkal könnyebben jegyezte meg a tananyagot. Édesanyja szerint a CogniPlus és a tanulásmódszertan meghozták Zsani számára azt az eredményt, melyre évek óta vártak."

Körmöczy-Pincz Petra, tanulási terapeuta

CogniPlus